Opublikowano 22 czerwca 2022>
Poczdam – warsztaty językowe klas 5b i 7b
zobacz galerięW dniach 20.05 – 3.06.2022 ja plus 11 osób z mojej klasy (5B) ruszyliśmy w podróż do Poczdamu. Zatrzymaliśmy się w ośrodku Hochdrei. Na miejscu czekali na nas rówieśnicy, z którymi zaraz po rozlokowaniu się w pokojach mieliśmy spotkanie zapoznawcze. W pokojach byliśmy ulokowani my plus dzieci z Niemiec.
Przez kolejne cztery dni w trzyosobowych grupach mieszanych plus osoba dorosła przygotowywaliśmy śniadania, obiady i kolację. Wcześniej musieliśmy kupić wszystkie potrzebne nam składniki. To było fantastyczne doświadczenie. Dodało nam pewności siebie podczas używania języka w zwykłych czynnościach. Jednym z naszych zadań było również przygotowanie plakatu lub scenki teatralnej na temat praw dziecka. Tu również pracowaliśmy w małych grupkach. Jednak nie samą nauką człowiek żyje. Mieliśmy okazję zwiedzić Berlin, a w nim Muzeum Przyszłości. Jest to miejsce, które zrobiło przynajmniej na mnie wielkie wrażenie. Byliśmy także koło Bramy Brandenburskiej. Poza Berlinem zwiedziliśmy także Poczdam. Na jednej z ulic dostaliśmy od organizatorów wyjazdu zadanie, aby w mieszanych grupach niemiecko – polskich znaleźć na niej miejsca sprzyjające dzieciom, ale też zapytać przechodniów o prawach dziecka. Na koniec udaliśmy się do ogrodu Sanssouci. Znajdował się tam piękny pałac Sanssouci. Na pożegnanie trochę tańca, a później pakowanie i powrót do domu. Będąc w Poczdamie nie tylko w teorii poznaliśmy, ale także i w praktyce skorzystaliśmy z praw dziecka m.in.: prawa do nauki, prawa do zabawy, prawa do wypoczynku oraz prawa do wypowiadania się.
Wiktoria Orecka 5b
W dniach 30.05.2022 – 3.06.2022r. uczniowie klasy 7B byli na warsztatach językowych
w Poczdamie. Celem ich było przede wszystkim poszerzenie znajomości języka niemieckiego, przełamanie bariery językowej oraz dyskusje na temat praw, które posiadamy jako ludzie.
Na zajęciach, grupa siedmioklasistów zajmowała się prawami człowieka. Uczestnicy zapoznawali się z grupą z Niemiec za pomocą zabaw i rysunków. Uczniowie kształtowali swoje umiejętności językowe poprzez poznawanie nowych słówek, pracę w grupach polsko-niemieckich oraz przeróżne aktywności na świeżym powietrzu.
Młodzież, pracując zespołowo, tworzyła plakaty w ramach warsztatów i omawiała je z uczestnikami kursu. Nie zabrakło również historii oraz zwiedzania Berlina. Uczniowie zobaczyli m.in. Bramę Brandenburską oraz Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, poznając przy tym ważną historię tych miejsc.
Wiktoria Wach 7b